لکسوس nx از ابتدا تا انتها

لکسوس

محصولات سری nx که یکی از کراس‌‌اوورهای محبوب کمپانی لکسوس در بازارکشورمان محسوب می‌شوند، درواقع نمونه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر سری RX درسبد محصولات شرکت سازنده هستند. لکسوس nx اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکنسال 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت و از همان سال نیز عرضه‌ آن‌ به بازارجهانی آغاز شد. لکسوس nx تنها در یک نسل و در دو مدل NX200 و NX300هیبریدی به بازار عرضه می‌شود و هر دو این مدل‌ها نیز شانس حضور در بازارایران را کسب کرده‌‎اند. لکسوس nx از پلتفرم MC شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ پلتفرمی که در بسیاری ازخودروهای شاخص شرکت Toyota نظیر تویوتا راوفور و تویوتا کرولا مورد استفادهقرار گرفته است. لکسوس برای افزایش جذابیت لکسوس nx، تیپ باابهتی به نام FSport را هم برای این خودرو در نظر گرفته است که علاوه‌بر آپشن‌های بیشتر، ازکیت بدنه اسپرت و چهره‌ای جذاب‌تری نیز بهره‌ می‌برد.ناگفته نماند که لکسوس ان ایکس از ابتدای تولید تا به امروز تنها یک‌بار طعمفیس‌لیفت را چشیده است و همچنان با همان طراحی منحصربه‌فرد اولیه خود دراختیار خریداران قرار دارد. خودروهای سری nx در بازارهای آمریکا و اروپامحصولات پرفروشی هستند و لکسوس باید بخش قابل‌‌ توجهی از سود خود در اینبازارها را مدیون سری NX باشد.

کراس اوور متوسط لکسوس nx طعم لوکس قابل دستیابی را به خریدارانی که عادت به مارک های اصلی دارند ارائه می دهد. اما علی رغم برخی اصلاحات، این صرفاً یک گزینه است که به واسطه برخی نقص های واضح کنار گذاشته می شود.

لکسوس در این هفته طیف وسیعی از به روزرسانی ها را برای بزرگترین خودروی خود، کراس اوور متوسط nx منتشر کرد. این مدل 37 درصد از فروش لکسوس در استرالیا را به خود اختصاص داده و در بازار با سریعترین حالت ممکن رشد می کند.

با این حال، با وجود رقابت رقیبان، نسل جدید آئودی Q5 ، ب ام و X3 و ولوو XC60 و همچنین مرسدس بنز GLC ، باید تعجب کنید که آیا بروزرسانی های لکسوس کافی است؟

لکسوس

هنوز در سطح لکسوس جذاب به نظر می رسد. بله، قیمت ها کمی افزایش یافته است، اما این شرکت حس خوبی داشت که مجموعه ای از ویژگی های جدید را اضافه کرده است و با قیمت شروع 54،800 دلار همچنان لوکس و قابل دسترس باقی می ماند.

حالا سوال این است که چه چیزی تغییر کرده است؟ جدا از آنتن جدید باله کوسه، طرح های جدید چرخ آلیاژی، اتصالات چراغ های جلو واضح تر و روشن تر، تفاوت چندانی ندارد.

لکسوس همچنین مجموعه ای از ویژگی های ایمنی پیشگیرانه مبتنی بر دوربین / رادار را در بین تمام مدل ها از جمله کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور عابر عقب، دستیار حرکت بین خط، AEB با تشخیص عابر پیاده و نور بالا اتوماتیک استاندارد کرده است. که این ها یک امتیاز بزرگ است.

در داخل طیف وسیعی از تم های جدید رنگی برای انتخاب وجود دارد مانند گل رز تیره، اوچر، کرم غنی و سیاه. یک صفحه نمایش جدید بزرگ 10.3 اینچی افقی که دید اتاق را کاملاً پوشش می دهد، یک ساعت آنالوگ جدید با GPS، جدیدترین پد کنترل از راه دور لمسی نیز وجود دارند.

با این وجود کابین تا حد زیادی ایده آل به نظر می رسد. کیفیت مواد همانطور که انتظار دارید عالی است.

و ما مطمئن هستیم که شما با صفحه لمسی و سرگرمی قابل تنظیم به سبک لپ تاپ سازگار خواهید بود، اما مطمئن نیستیم که این یک راه حل بهتر از صفحه چرخشی است که توسط بسیاری از رقبا استفاده می شود، یا یک صفحه لمسی بزرگ یا حتی دستگاه ضامن مربع قدیمی لکسوس .

در سبک معمولی لکسوس، NX پر از ویژگی های مثبت است. پرفروش ترین مدل NX Luxury دارای موارد ایمنی فعال فوق الذکر به علاوه sat-nav، درب عقب برقی، کلید مجاورت، سیستم صوتی 10 بلندگو، صندلی های چرمی است.

با یک جهش 6000 دلاری به مشتقات F Sport، یک دوربین 360 درجه، پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند، صندلی های مجهز به سیستم گرمایش و خنک سازی برای سرنشینان جلو، چهار حالت رانندگی به ویژگی های خودرو شما اضافه می شود.

8500 دلار اضافی برای مدل پرچمدار لکسوس، Sports Luxury، یک سیستم صوتی 14 بلندگوی مارک لوینسون، صفحه نمایش رنگی، سانروف، صندلی های چرمی با کیفیت بالاتر و تزئینات کابین چوبی را به خودرو شما اضافه می کند. اکثر این موارد اضافی را می توان به F Sport و Luxury نیز به عنوان بخشی از بسته 6000 دلاری انتخاب کرد.

صندلی های عقب مناسب برای دو بزرگسال، به اندازه کافی راحت هستند، در حالی که صندوق عقب 500 لیتری نیز به همین نسبت متوسط است و لوازم یدکی به اندازه کافی و لازم وجود ندارد.

ما انتظار نداریم که لکسوس NX یک SUV اسپرت باشد، باور کنید. مسئله این است که دارای کوسن صندلی یا مخمل خواب دار نیست و مشکل بزرگی در آن نهفته است.

نسخه استاندارد نسخه لوکس همچنان محرک جلو است که اکنون برای اولین بار در F Sport نیز موجود است. با پرداخت 4500 دلار می توانید یک سیستم AWD اضافه کنید که یک موتور الکتریکی 50 کیلووات اضافی و یک کوپل دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی اضافه می کند که در صورت تشخیص لغزش می تواند تا نیمی از گشتاور پیشرانه را به محور عقب منتقل کند.

این تنظیمات در Sports Luxury به طور استاندارد انجام می شود که با پوشش هیبریدی دامنه 76300 دلار را دور می زند.

اشتباه نکنید، لکسوس nx ویژگی های مثبت زیادی دارد، اما این به روزرسانی در اواسط چرخه تولید، صفحه را از جایی که قبلاً بود فراتر نبرد و این بدان معنی است که این مدعی لوکس ژاپنی در بهترین حالت وسط جاده پیشرفت است.

داخل کابین لکسوس

با وجود تمام نکات مثبت و منفی که در مورد لکسوسnx در این مقاله بیان شد، لازم به ذکر هست که نکات بسیاری در مورد این خودرو وجود دارد که قبل از خرید آن باید در موردشان مطالعه کنید، پس اگر علاقه مند به مطالعه اطلاعات بیشتری هستید، به سایت لکسوس nx king-lexus-nx.over-blog.com/ مراجعه کنید.

نوشته شده در مهر 1399 | رپورتاژ آگهی